Дізнайтесь, коли підприємство повинне вносити виправлення до трудової книжки
Попри запровадження електронних трудових книжок, за роботодавцями зберігається обов'язок оформлення паперової трудової книжки (на вимогу працівника, якого вперше приймають на роботу) та внесення до неї відповідних записів.
Як виправити неправильний або неточний запис про роботу в трудовій книжці
Так, оформити документ потрібно у п’ятиденний термін після прийняття на роботу. Трудова книжка при цьому зберігається у працівника, проте він може вимагати, щоб роботодавець вносив до неї відомості щодо прийняття на роботу, переведення, звільнення тощо.
Також роботодавці зобов'язані надавати допомогу зі внесенням виправлень: у разі виявлення неправильного або неточного запису (відомостей про роботу, переведення, нагородження тощо) виправлення виконується власником або уповноваженим ним органом (згідно з Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників).
Якщо ж підприємство, яке внесло хибний запис, ліквідоване, виправити запис може його правонаступник. Якщо ж немає і його, слід звертатися до обласних та міських державних архівів.
За інформацією Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці
Рекомендація місяця від редакції порталу «Кадровик-01»
Запрошуємо на вебінар «Новий закон про мобілізацію — аналіз змін, наслідки», який відбудеться 9 травня. Спікер — юрист, сертифікований експерт з військового обліку Юлія Видиборець. У програмі — оновлені обов’язки роботодавців, обов’язки працівників: у чому полягають, як і коли виконувати і що зробити роботодавцю. Також відповіді на запитання як обмеження для працівників-порушників можуть вплинути на роботодавця та інші новації, про які варто знати керівнику, кадровику, відповідальному за військовий облік.
Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, реєструйтеся
Хоча процедуру оформлення дубліката трудової книжки прописано в окремому розділі Інструкції № 58, на практиці у відповідній ситуації, кадровики припускаються помилок.
За загальним правилом, зміна назви посади, зокрема і з метою приведення у відповідність до КП, кваліфікується як зміна істотних умов праці, про яку працівника попереджають не пізніше ніж за два місяці. Виняток — уточнення назви посади.
Робота кадровика клопітка та відповідальна, але «людський фактор» ніхто не скасовував. Навіть досвідчені кадровики допускають помилки в трудових книжках. Як правильно виправити запис в трудовій книжці — розкажемо на прикладах.
Видача трудової книжки в день звільнення передбачена чинним законодавством. Бувають випадки, коли працівник відсутній на роботі в день звільнення або втратив свою трудову книжку, чи бажає отримати її на руки, щоб подати відомості до Пенсійного фонду, які дії працівника та роботодавця? Відповіді на ці та інші запитання отримаєте в статті
У день звільнення внесіть запис про звільнення до трудової книжки працівника, якщо зберігаєте її на підприємстві. Зробіть це за нашим зразком