Зустрічають по одежі: дрес-­код орієнтований на споживачів

Теми:
Упровадження дрес-коду та контроль за його додержанням зазвичай покладають на службу персоналу, відділ кадрів. Як зробити, щоб цей захід виявився ефективним, позитивно вплинув на якість роботи та репутацію компанії?

Упровадження дрес-коду та контроль за його додержанням зазвичай покладають на службу персоналу, відділ кадрів. Як зробити, щоб цей захід виявився ефективним,  позитивно вплинув на якість роботи та репутацію компанії?

Плісецька все-таки права…

«Одяг диктує поведінку» — так вважала всесвітньо відома балерина Майя Плісецька. Цей принцип можна спроектувати і на дрес-код — один із інструментів корпоративної культури, покликаний налаштовувати на роботу й дисциплінувати працівників. Якщо людина додержує певних норм в одязі, вона дотримуватиметься й інших правил.

Єдиний стиль у зовнішньому вигляді згуртовує колектив, сприяє зміцненню командного духу. Водночас варто памя`ятати: дрес-код орієнтований, насамперед, на споживачів. Зовнішній вигляд працівників — візитна картка компанії. Одежа має викликати у клієнтів і партнерів відчуття надійності, засвідчувати, що їх цінують, поважають і розуміють. Таким чином, формується зворотний зв’язок — лояльне ставлення клієнтів і партнерів до компанії.

Які ж «одежні» правила діють сьогодні? У діловому стилі вирізняють два напрями:

  • формальний (Business Professional);
  • неформальний (Business Casual ).

Зазвичай у компаніях, де впроваджено дрес-код, керівництво санкціонує стиль Casual у так звані «вільні п’ятниці», або, як їх називають американці та європейці, Casual Friday або Dress Down Friday.

Поринаючи в дослідження модних тенденцій, все частіше натрапляємо на поняття Smart Casual, котре можна інтерпретувати як «елегантна повсякденність». Офіційно цей стиль ще не визначено. Для нього не створено стандартів і не встановлено обмежень. Передбачається, що людина зі смаком і розвиненим почуттям субординації зуміє підібрати робочий гардероб так, щоб не порушуючи етичних норм, вишукано й елегантно підкреслити свою індивідуальність.

Два стандарти: front-office і back-office

Навіть ті керівники, намір яких упровадити дрес-код у компанії зумовлений даниною моді, розуміють: уніфікувати стиль одягу всіх без винятків недоцільно. Варто враховувати характер роботи різних категорій професій. Світ офісних працівників прийнято поділяти на представників front-office і back-office.

До front-office належать:

  • адміністрація — дирекція, правління, керівники відділів, секретаріат;
  • підрозділи, які безпосередньо контактують із клієнтами та партнерами, — відділи збуту, зв’язків із громадськістю, юридичний та фінансовий відділи тощо.

Працівники back-office виконують переважно оперативні функції, пов’язані із забезпеченням функціонування бізнесу, і не контактують із клієнтами. До back-office належать бухгалтерія, частина працівників фінансового відділу, відділи інформаційних технологій, логістики, аналітики тощо.

Відповідно, стандарти щодо зовнішнього вигляду цих працівників доцільно встановити різні. Зокрема, представникам front-office краще додержувати правил формального ділового стилю, а для представників back-office цілком допустимим є Business Casual.

Існує ще одна категорія працівників, діяльність яких (з огляду на специфіку обов’язків) зазвичай розгортається за межами офісу. Це — робітники будівельних фірм, працівники рекламних агенцій, спеціалісти з монтажу, працівники сфери обслуговування тощо. Оптимальний варіант для зазначених категорій — уніформа з символікою компанії.

У багатьох випадках доцільно передбачити два варіанти дрес-коду:

  • більш строгий — для працівників, які спілкуються з клієнтами компанії, представляють інтереси компанії в інших організаціях;
  • менш строгий — для працівників, які весь час перебувають в офісі, не представляють компанію у зовнішньому середовищі і не контактують із клієнтами.

Для яких категорій працівників дотримання дрес-коду передбачено  нормативно-правовими актами? Якими внутрішніми документами треба керуватися, щоб установити корпоративні вимоги й упровадити дрес-код? Відповіді з прикладами у наведеній статті:

Дрес-код: упроваджуємо правильно
(«Кадровик-01», № 12/2015)


⚡ ТОП-5 консультацій ⚡


Рекомендація місяця від редакції порталу «Кадровик-01»

Запрошуємо на святковий Вебінар до Дня кадровика, який відбудеться 26 квітня. Спікери: Ірина Житкова, Ірина Матійко, Ольга Догадіна, Олена Петровська, а також Юлія Видиборець з інформацією про новий мобілізаційний закон — головні зміни. Ще у програмі — накопичення щорічної відпустки мобілізованому, оплата лікарняного суміснику, виплата лікарняного по вагітності та пологах при ускладнених пологах, обчислення спеціального стажу медикам. Також експерти розкажуть про альтернативні способи обміну кадровими документами під час воєнного стану, як вивести на роботу працівників, звільнених зі строкової військової служби та дадуть відповіді на гарячі питання персонального військового обліку

Щоб переглянути святковий вебінар та отримати сертифікат, реєструйтеся Система «Експертус Кадри» святкує День народження

Вебінар до дня кадровика

Статті за темою

Усі статті за темою

Заява на відстрочку від мобілізації через інвалідність члена сім’ї

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від мобілізації через інвалідність члена сім'ї. Його доволі часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
5396

Калькулятор кількості кадровиків

Якщо ваше підприємство належить до тих, що стрімко розвиваються, ви плануєте створювати нові підрозділи, філіали, добирати нових працівників, варто знати: це — додатковий оберемок кадрових справ. В нагоді стане зручний сервіс — «Калькулятор кількості кадровиків». Він зекономить ваш час на розрахунках і дасть змогу ліпше підготуватися до розмови з керівником про нагальну потребу прийняти на роботу ще одного працівника відділу кадрів.
9196

Заява на відстрочку від мобілізації у зв’язку з утриманням трьох дітей

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від мобілізації у зв’язку з утриманням трьох дітей, адже його часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
4833

День кадровика в Україні

У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.
467

Заява на відстрочку у зв’язку із навчанням

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від мобілізації у зв’язку із навчанням, адже його часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
2738

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді